Friday, October 14, 2011

celaka

salam :)
sorry blog tersayang, aku tak dapat nak update selalu sebab sibuk gila minggu ni :(

this week has been a hell for me.
hari Rabu hari tu aku dan kawan pergi hantar surat nak drop subjek Law of Contract 2, turned out Ketua Program tu marah kitorang sebab suka-suka hati nak drop subjek waktu course validation *sebenarnya dia bengang sebab aku tuang bengkel 'Jom Dapat A' yang dia organize* lepas tu jenuh aku dok defend diri sendiri, dia boleh buat kering je. 'tengoklah kalau boleh tolong dropkan, lagipun course registration period dah habis', tu je dia boleh cakap! bara aku!

then, on Thursday, Afzan checked student portal and she told me the subject tak di'drop'kan lagi. so aku relax, take it easy je lagi. waktu-waktu macam ni tak boleh panik-panik. tapi hari Khamis tu memang aku rasa sangat celaka lah. pagi-pagi nak pergi kelas, semangat tunggu bus free, tengok-tengok penuh. naiklah aku dan fatin bus rapid KL, tapi kena berdiri jugak. it's weird because usually we ALWAYS manage to get ourselves on the free bus, and even when we're not, we usually wait for an empty Rapid KL. kemudian, kepelikan tu terjawab apabila bus yang aku naik tu eksiden dengan motorsikal. motorsikal tu digilis bawah bus dan the worse part is that aku dapat rasa motorsikal tu berada di bawah kaki aku. gila! lepas tu, dah sampai kat fakulti, tengok-tengok kelas Equity cancel! damn it!!!!

petang tu pulak, pergi koko, dah sampai dalam kelas, dah duduk kat meja fevret sambil buat muka bajet cool, tiba-tiba ada sorang ustaz datang cakap koko cancel sebab ustazah tak dapat datang. damn it again!!!!

so, berbalik pada hal drop subjek tersebut, tengahari tadi aku pergilah berjumpa orang yang handle kes dropping and adding subject. dengan kereknya dia call Ketua Program untuk confirmation yang aku betul-betul dah hantar surat. asam boi punya makcik! *padan muka aku panggil kau makcik!* lepas tu, dengan kereknya lagi dia cakap, 'saya tak boleh nak dropkan, Ketua Program tak bagi!'. jadi, dengan hati panas bak hot chocolate cadbury, aku pun panjatlah tangga pergi jumpa Ketua Program tu lagi. terpaksalah aku turunkan lagi ego aku, merayu-rayu macam pengemis. kalau dia sama umur dengan aku, dah lama dah aku maki. poyo + kerek nak mampus. lepas tu, tadi Fatin text aku, cakap subjek tu dah di'drop'kan! syukur!

haih nak buat macam mana, itulah dugaan namanya. at the end of the day, what I can say is, ALHAMDULILLAH. why? because Allah is testing me :)

p/s : Puan, saya maafkan puan sebab puan doakan saya fail banyak subjek lepas ni. biar Tuhan saja yang membalas kata-kata puan. puan seorang pendidik yang terdidik tapi tak mengapalah.

sedang mendengar : The Gabba Gabba - Lambat Layu

No comments: