Wednesday, September 7, 2011

aku memang terlahir untuk meningkah setiap kata-kata manusia walau aku hanya Hawa dari rusuk Adam

saya mengaku, kita ni kalau tak gaduh 24 jam sehari, 7 kali seminggu memang tak sah, kan?
saya mengaku, kita ni kalau berjauhan, itu ini semua tak kena, kan?
saya mengaku, kita ni kalau duduk muka depan-depan, waktu berselisih faham memang macam kongsi gelap petaling street, kan?
saya mengaku, kita ni kalau cakap pasal benda kecik pun boleh jadi serius, kan?

tapi, awak ada tak fikir waktu-waktu lain? waktu-waktu kita tak bertengkar berselisih, waktu-waktu kita tak menjerit melalak kat satu sama lain?

awak fikir hubungan kita akan sempurna tak kalau kita tak berperang mulut, bertegang leher?
awak pernah fikir tak apa yang membawa hubungan kita sampai ke tahap sekarang?
kalau bukan gaduh selisih kita.
kalau bukan jerit lalak kita.
kalau bukan masam manis muka kita.

saya mengaku, kita ni kalau tak berbalas SMS paling kurang satu setiap hari, tak senang duduk.
saya mengaku, kita ni kalau tak dengar suara paling kurang lima minit setiap hari, rasa pelik.
saya mengaku, kita ni kalau tak bertanya 'dah makan ke belum', 'tengah buat apa' 4,5 kali sehari, maka bukan awak dan saya lah tu.

apa awak tak rindu ke saya? semua itu? gaduh manja kita?
saya rindu.
awak.
gaduh - baik.
manis - masam.
manja - marah.
tawa - tangis.
senyum - kelat.
segalanya pasal kita.
walaupun awak depan mata saya, rindu masih melekat.
walaupun awak rasa saya dan hubungan ni tak sempurna untuk awak, rindu masih melekat.

tapi, bagi saya, everything is perfect.
everything goes well with me.
i can tag along with you, only you.
i can go with the flow.
very well.

i can never be with someone else and had the same feeling i have with you.
if you are to leave me and when the time comes for me to find someone to replace you, i'm afraid i'm going for someone just exactly like you, imagining him like you and treating and loving him like i love you. i'm afraid he might feel insulted because i'm imagining you and not loving him for who he is.
tapi saya takkan boleh berbuat demikian.
saya tak dapat membayangkan hidup saya, tanpa awak. bersama dengan lelaki lain.
saya tak dapat membayangkan hidup awak bersama gadis-dalam-senarai-kelayakan awak.

awak, ada tak awak fikir sama macam saya?
saya harap ada.
awak, ada tak di waktu awak marah, awak fikir yang baik-baik pasal saya dan hubungan kita?
saya harap ada.

walaupun saya tahu, saya seperti mengharapkan buah rambutan yang masak elok dan manis isinya untuk jatuh ke tanah. walau saya tunggu 10 tahun pun, belum tentu ada rambutan elok yang gugur ke tanah.

awak tahu kan saya selalu doa pada Tuhan?
tapi kali ni, Tuhan belum makbulkan doa saya.






aku mahu, angkat telefon dan dail. tapi aku takut, pada kau.

No comments: