Tuesday, January 4, 2011

talk to my hand

okay, first of all, please forgive me for not publishing any post since i came back from kl for the rumah sewa hunt. BLAME THE BROADBAND! broadband aku tiba-tiba rosak dan terpaksa dibaiki.

oh, now i'm in my rumah sewa which is a flat. i share with 3 unisel students, 1 uitm senior student and ecah! but unfortunately for me, ecah is moving out today since she apply for kolej kenanga. tinggallah aku seorang T_T sedih dowh hidup jauh dari family macam ni. kalau duduk kat kolej tu at least tak terasa sangat macam ni. bila duduk rumah sewa ni, everything kena buat sendiri. tambah lagi kalau kau tak ada geng, memang lone ranger lah kau! isk.

satu lagi masalah yang aku tension sangat ialah, bas. iya, bas. masalahnya bukan susah nak mencari bas. bas setiap masa lalu lalang. tapi, aku tension naik rapid bus bila driver nak kaut untung terlampau lebih sangat sampai penuh penumpang dalam satu bas. ini bukan tin sardin dah, tapi yang ni dah jadi macam milo fuze kau tau. sakit kepala aku tadi, dah lah panas, sempit pulak tu. nak bernafas pun payah. aku nak kereta, aku dah tak tahan macam ni. ha berangan lah azzah oi, siapa nak bagi kau kereta, cakap macam kereta tu ada jual kat kedai runcit kat bawah je T_T

lagi tension hari ni sebab aku bangun awal, dalam pukul 1 tengah hari tadi *awal kejadahnya*. er, kira awallah sebab semalam lepak kat danau kota balik pukul 4 pagi! lepas tu, bangun, mandi, pergi turun tapau makanan tengah hari, naik balik ke rumah di tingkat 2, makan, bersiap, turun semula dan berjalanlah aku ke bus stop. bas sampai aku naik sampai ke fakulti *semangat gila ni nak masuk kelas french, mentang-mentang dapat A sem lepas*. dah jumpa kelas lepas tu duduk lah dalam kelas dengan maryam, ecah dan aiman amalina. kelas besar, studentnya 4 orang je, pelik jugak aku. ring ring, telefon maryan berbunyi dan lepas tu dia sampaikan berita bodoh tersebut kat aku. kelas french hari ni dah dibatalkan, memang tak wujud dah kelas C tu sebenarnya. dengan tenionnya aku pun balik lah dengan ecah berhimpit-himpit dalam bas dan kepanasan. rasa macam nak mencarut. itu saja.

No comments: